Академиялық адалдық туралы декларация
Академиялық адалдық - мектеп оқушыларының, мұғалімдер мен ата-аналардың міндетті ережесі
Академиялық адалдық-бұл:
- бөтен адамның зияткерлік еңбекке деген құрметі және бөтен адамның зияткерлік меншігін беруден бас тартуы;
- өз зияткерлік еңбегіне адал және адал қарау және жосықсыз практикадан бас тарту.
- Адал емес тәжірибе-алдау нысаны:
- плагиат немесе бөтен адамның зияткерлік еңбегінің нәтижелерін беру, авторлық және қарыз алуды көрсетпестен бөтен жұмысты немесе оның фрагменттерін әдейі пайдалану; бөтен идеяларды өз идеялары үшін әдейі беру; жазбаша жұмыста сілтеме, түсініктеме, дәйексөз және библиография түрінде дерек көзіне (мәтін және иллюстрациялар) сілтеме жасаудың, қабылданған ережелерге сәйкес цитаталар мен библиографияны белгілеу түрінде сілтемелердің болмауы;
- білімді ағымдағы бақылау (бақылау, дербес, тексеру, шығармашылық жұмыстар) кезінде емтиханда, тестілеуде шпаргалкаларды: жазбаша ескертпелерді, оқу анықтамалық әдебиеттерді, интернетті кез келген электрондық құрылғылар арқылы көшіру немесе пайдалану;
- ауызша кеңестер;
- оқушы үшін жұмысты орындау және оқушының өзінше жұмысты тапсыру;
- емтихан жұмысының, тестілеудің, білімді ағымдағы бақылаудың тапсырмалары туралы ақпаратты беру және пайдалану; емтихан жұмысының, тестілеудің, білімді ағымдағы бақылаудың тапсырмалары туралы ақпаратты беру және пайдалану;
- жұмысты көшіру: әр түрлі бағалау үшін бір жұмысты ұсыну;
- дұрыс емес деректерді ұсыну( бұрмалау): дұрыс деректерге негізделмеген кез келген статистикалық кестелер мен нысандарды толтыру, сауалнамаларды дұрыс толтыру;
- кез келген жеке және үй тапсырмаларын әдейі орындамау;
- ұжымдық жұмысты өз бетінше орындау үшін жеке жұмысты ауыстыру;
- ұжымдық тапсырмаларды орындау кезінде ұжымдық жұмысқа әдейі қатыспау;
- бағалар мен құжаттарды: анықтамаларды, жазбаларды, журналдағы жазбаларды қолдан жасау;
- артықшылықтарды алу мақсатында келісімдерді, жұмыстарды орындау мерзімдерін сақтамау;
- білімді ағымдағы бақылауға арналған емтихан материалдары мен жұмыстарды ұрлау және ауыстыру;
- оқу процесіне басқа қатысушылар тарапынан Академиялық адалдық қағидаттарының бұзылу жағдайлары туралы ақпаратты жасыру.
- Мұғалімнің жосықсыз тәжірибесіне ескерту:
- мұғалім оқушылардың академиялық адалдық құндылығын қабылдау үшін барлық мүмкін және рұқсат етілген тәсілдерді қолданады, академиялық адалдық принциптері туралы оқушыларға үнемі ескертеді, осы қағидаларды мүлтіксіз сақтайды;
- мұғалім оқушыларға академиялық адалдықтың мәні мен құндылығын түсінуге көмектеседі (өз түсінігімен бөлісу, мысалдар келтіреді, сұрақтарға жауап береді, талқылауға бастамашы және қолдау көрсетеді);
- мұғалім сілтемелерді, түсіндірмелерді, библиографияны, рефератты рәсімдеудің қазіргі заманғы нормаларын өзі біледі және пайдаланады, оқушыларға кеңес береді,
мектеп оқушыларының академиялық адалдық туралы декларациясын сақтау негізінде құрылған
- барлық қарыз алу нормалары мен ережелерін сақтай отырып, жазбаша жұмыстарды дұрыс ресімдеу дағдысын дамыту бойынша жұмыс істейді;
- мұғалім оқушылардың дерек көздерін іздеу және талдау дағдыларын дамытады;
- мұғалім академиялық адалдық принциптеріне қатысты тапсырмалар мен жұмысқа қойылатын талаптарды нақты түсіндіреді;
- мұғалім жұмысты академиялық адалдық принциптерінің сақталуына тексереді (шығармашылық жұмыстарды плагиатқа тексереді);
- мұғалім теріс пиғылды жұмыстарды бағалауда принципшілдік дәйектілігін көрсетеді, ата-аналарды академиялық адалдықты бұзудың әрбір жағдайы туралы хабардар етеді.
- Оқушының жосықсыз тәжірибесіне ескерту:
- оқушы академиялық адалдық қағидаларын біледі, түсінеді;
- егер Академиялық адалдық принциптері түсініксіз болса немесе іске асырылмайтын болса, оқушы түсіндіруді сұрайды;
- оқушы ескертеді және мүмкіндігінше басқа оқушылар тарапынан академиялық адалдықтың көрінуін болдырмайды;
- Ата-ананың жосықсыз тәжірибесіне ескерту:
- ата-ана академиялық адалдық қағидаларын біледі, түсінеді және қабылдайды, егер академиялық адалдық және оны сақтау ережелерін түсіну мәселелері туындаса, мұғалімдерге түсініктеме береді;
5.2. ата-ана өзінің баласымен академиялық адалдық құндылығын қабылдау үшін барлық мүмкін және рұқсат етілген тәсілдерді пайдаланады, осы қағидаларды өзі сақтайды;
- ата-ана балаға академиялық адалдық қағидаттарының маңызын түсіндіреді;
- ата-ана өзінің баласына оқуға тек академиялық адалдық қағидаларын сақтай отырып көмек көрсетеді;
- ата-ана үйде оқу жұмыстарын орындау кезінде академиялық адалдықты бұзуға жол бермейді.
- Академиялық адалдықты бұзғаны үшін жауапкершілік.
6.1.Академиялық адалдық принциптерін бұзумен орындалған жұмыстар бағаланбайды және мұғалім белгілеген мерзімде қайта жасалуы (немесе алынуы және орындалуы) тиіс. Атқарылған жұмыс бағасы баллға төмендетіледі. Қайта жасалған жұмысты уақытында тапсырмаған жағдайда, дәлелді, себепсіз кешіккен жағдайда жұмысқа қанағаттанарлықсыз баға қойылады.
6.2. Академиялық адалдық ұстанымдары бұзылған қайта және кейінгі жағдайларда жұмысты қайта жазу мүмкіндігі берілмейді.
6.3. Емтиханда академиялық адалдықты сақтамаған әрбір жағдайда немесе ағымдағы білімді бақылау жұмысын орындау кезінде мұғалім алаңдарда белгі қояды. Әр белгі үшін баға 20%-ға төмендейді: 5 балдық баға кезінде 1 балға, 7 балдық бағалау жүйесі кезінде 1,4 балға, 10 балдық баға кезінде 2 балға.
6.4. Ата-аналар академиялық адалдықты бұзудың әрбір жағдайы туралы хабардар етіледі.
- Қорытынды ережелер:
8.1. Академиялық адалдық әрбір еркін, жауапты, прогрессивті адам үшін норма және ереже болып табылады.
8.2. Академиялық адалдықты тәрбиелеу-мектеп өмірі мен қызметінің міндетті құрамдас бөлігі.
8.3. Академиялық адалдық қағидаттарын сақтау көп жағдайда қазіргі адам үшін маңызды қасиеттерді қалыптастыруға ықпал етеді:
- адал және принципті,
- басқа адамдарды, олардың мүдделері мен еңбегін құрметтейтін,
- ақпаратты білетін және пайдалана білетін,
- сыни ойлайтын және рефлексия.












